اندروید Android
مدرس : محمد امین چهاردولی
زمان آموزش: 35 ساعت
حجم: 4.7G
وضعیت: تکمیل شده

هزارتومان
120
قیمت:

خرید و دانلود
اندروید Android

مشخصات محصول

آموزش کامل و جامع برنامه نویسی اندروید کاملا عملی

اندروید یک سیستم عامل متن باز است که امروزه گوشی های هوشمند فراوانی در سطح ایران و دنیا از این سیستم عامل  استفاده میکنند. در واقع میتوان گفت که اکثر شرکت های سازنده گوشی های های هوشمند موجود ، از این سیستم عامل  استفاده میکنند و اندروید را واسط بین کاربر و سخت افزار گوشی هوشمند قرار داده اند.

سیستم عامل اندروید و گوشی های هوشمندی که از این سیستم عامل استفاده میکنند ، کاربران و مشتریان زیادی در جهان و  به ویژه در ایران دارند. همین امر موجب افزایش کسب و کار و درامد شرکت ها و برنامه نویسان فعال در این زمینه شده  است.  از طرفی هم هروز تعداد سازمان ها و شرکت هایی که محصوالت و خدمات خود را بصورت غیر حضوری به مشتریان خود  ارائه میکنند بیشتر میشوند. همچنین گسترش روز افزون مارکت های اندرویدی و تعامل کاربران با آنها ، همه و همه محیطی  را برای برنامه نویسان اندروید فراهم ساخته تا با تولید اپلیکیشن های مفید و ارائه خدمات به کاربران ، و یا انجام پروژه های  کارفرمایان ، درامد بالایی را کسب کنند.

این دوره ۳۵ ساعته شامل تمام موارد و المان های مهم و کاربردی پایه و پیشرفته برای تولید و طراحی اپلیکیشن های بروز  میباشد.نکته مهم در رابطه با این دوره این است که ، دانشجویان این دوره صرفا نوشتن کد را یاد نمیگیرند ، بلکه تالش زیادی  صورت گرفته است تا دانشجویان اصول و مفاهیم برنامه نویسی اندروید را فرا بگیرند و اصول این پلتفرم را بطور عمیق درک کنند تا پس از این دوره انها قادر به ساخت ایده های خود و یا استخدام در شرکت های برنامه نویسی باشند.از آنجا که صرفا داشتن دانش برنامه نویسی اندروید کافی نیست ، بنابراین در این دوره علاوه بر کسب دانش ، شما مهارت  کدنویسی صحیح را یاد خواهید گرفت. از این رو لازم به ذکر است که دانشجو پس از این دوره قادر به ساخت اپلیکیشن های معروف موجود در مارکت های اندرویدی خواهد بود.

توجه فرمایید مشکل صدا در این پکیج به  صورت کامل حل شد است

35 ساعت آموزش کاربردی اندروید

مباحث گفته شده

  • معرفی و راه اندازی ابزار مورد نیاز
  • معرفی ابزار مورد نیاز برنامه نویسی اندروید
  • نحوه جمع آوری و دانلود ابزار مورد نیاز
  • آموزش نصب و راه اندازی محیط توسعه اندروید استودیو
  • معرفی و نصب و راه اندازی JDK
  • معرفی و راه اندازی SDK
  • آشنایی با محیط توسعه و قسمت های مختلف پروژه
  • ایجاد اولین پروژه در اندروید استودیو
  • آشنایی با محیط اندروید استودیو و ساختار پروژه اندروید
  • آشنایی اولیه با gradle , drawable , packages , strings, styles , dimens , colors , layouts
  • درک مفاهیم اولیه
  • مفهوم    API  ها در اندروید
  • Min sdk, target sdk, Api level
  • آدرس دهی برای sdk  و  jdk  در اندروید استودیو
  • آشنایی با Manifest.xml
  • مفهوم Package Name
  • آشنایی با Gradle Script  و ویژگی های درون آن
  • مفهوم آپ فیوزکیت و اوپتیمایز کردن اپلیکیشن
  • روشهای اجرای برنامه های اندرویدی
  • آشنایی با ماشین مجازی (Virtual device)
  • معرفی ، دانلود و نصب نرم افزار جنی موشن Genymotion
  • شیوه استفاده از نرم افزار جنی موشن
  • معرفی ، دانلود و نصب نرم افزار adb driver
  • فعال سازی  USB Debugging  و آموزش اجرای اپ روی دستگاه های واقعی
  • اجرای اپ روی گوشی
  • مفهوم اکتیویتی و چرخه زندگی اکتیویتی
  • مفهوم Acyivity  و Layout
  • چرخه زندگی Activity (Activity Lifecycle)
  • معرفی متدهای onStart() , onCreate() , onStop() , onPause() , onDestroy()
  • ویوو های اندروید( بخش اول )
  • کار با ویوو های Button , TextView , EditText و ایونت های آنها
  • کار با لایه های RelativeLayout , LinerLayout
  • کار با صفت های مهم و کاربردی ویوو ها در اندروید
  • بایند(Bind)  کردن ویوو ها در اکتیویتی و رویداد کلیک برای دکمه (Button)
  • آشنایی با شی R
  • لایه بندی
  • آموزش طراحی لایه ها و نحوه لایه بندی  ولایه های تودرتو و استفاده از ویوو ها
  • کار با فونت در اندروید
  • کار با Assets و نحوه اضافه کردن فونت به پروژه
  • کلاس Typeface و فونت دادن به ویوو ها
  • استایل (Style)
  • کار با استایل ها و اشکال در اندروید(gradiant , angle , borders , stork , solid )
  • استایل دهی به ویوو های اندروید
  • واحد های اندازه گیری
  • واحد های اندازه گیری در اندروید و تفاوت های آنها(sp , dp , in , px , mm, pt)
  • ویوو های اندروید( بخش دوم )
  • کار با ویوو های imageView , checkbox , RadioButton , RadioGroup, Spiner و ایونت های آنها
  • Multi Activity and Intent
  • استفاده از چند اکتیویتی در اندروید (Multi Activity)
  • متد startActivity() , finish()
  • اجرای اکتیویتی دوم با استفاده از Intent
  • ویوو های اندروید( بخش سوم )
  • کار با ویوو های switch , seekBar و ایونت های آنها
  • Intent Filters
  • مفهوم Intent Filter و اکشن های آن
  • Activity Luncher
  • نمایش پیغام به کاربر
  • ایجاد پیغام Toast
  • ویوو های اندروید( بخش چهارم )
  • کار با ابزار امتیاز دهی  و رخداد onRatingChang()
  • کار با ویوو scrollView
  • کار با listView  و نمایش لیستی از داده ها  و رویداد onItemClickListener
  • کار با ArrayList
  • کار با ArrayAdapter
  • جستجو در لیست ویوو
  • استایل دهی به آیتم های لیست ویوو
  • کار با AutoCompleteTextView
  • کار با GridView  ، رویداد مهم آن ، و استایل دهی به آیتم های آن
  • سفارشی سازی پیغام ها
  • ایجاد یک پیغام Toast  کاملا سفارشی
  • انواع اینتنت ها
  • مفهوم Intent و کاربرد آن
  • انواع Intent (Explicit Intent , Implicit Intent )
  • ارسال مقادیر بین اکتیویتی ها و دریافت پاسخ از آنها
  • کار با Bunddle
  • کار با متد onActivityResult() و setResult()
  • درک عمیق تر اینتنت ها و اینتنت فیلتر و کاربرد انها
  • ارسال پارامتر به اپلیکیشن های دیگر با استفاده از اینتنت ضمنی(Implicit Intent)
  • آماده سازی اپلیکیشن برای دریافت مقادیر از سایر اپلیکیشن ها توسط اینتنت فیلتر
  • ارسال ایمیل
  • ارسال SMS
  • باز کردن صفحات وب در اندروید
  • لیست ویوو های پیشرفته
  • ایجاد لیست ویوو کاملا سفارشی شده
  • نحوه ایجاد یک کاستوم ادپتر
  • آشنایی با کلاس BaseAdapter و  متد getView()
  • انواع دیالوگ ها در اندروید( Dialogs )
  • معرفی انواع  Dialog و مفهوم Alert Dialog و DialogFragment
  • کار با Dialog
  • کار با List Dialog
  • کار با Multi Choice Dialog
  • ایجاد یک Dialog کاملا سفارشی شده
  • کار با Activity Dialog
  • تعامل با دکمه های دستگاه
  • کار با انواع Device Buttons   (back , menu , volum up , volum down)
  • فرگمنت ها ( Fragments )
  • آشنایی با فرگمنت ها و دلیل پیدایش فرگمنت ها
  • توضیح کامل چرخه زندگی فرگمنت
  • فرگمنت ها به همراه UI و بدون UI
  • آموزش fragment layout
  • Static Fragment
  • Dynamic Fragment
  • تراکنش های فرگمنت  (Fragment Transaction)
  • Add , Remove , Replace ,Commit در فرگمنت
  • Fragment Manager
  • افزودن انیمیشن به فرگمنت ها
  • مفهوم backStack در فرگمنت ها
  • ViewPager and Sliding
  • کار با ViewPager به همراه Fragment
  • کار با TabLayout
  • کلاس FragmentPagerAdapter
  • اینترفیس OnPageChangeListener
  • Shared Prefrences
  • مفهوم Shared Prefrences
  • کار با SharedPreferences.Editor
  • ذخیره و بازیابی اطلاعات با استفاده از Shared Preferences
  • برادکست رسیور ( Broadcast Reciever )
  • مفهوم برادکست رسیور (Broadcast Receiver) و کاربرد آن
  • کار با برادکست در اندروید
  • اینتنت فیلتر ها در برادکست رسیور
  • ارسال و دریافت برادکست در اندروید
  • ایجاد یک اپلیکیشن لاک اسکرین(قفل صفحه)  با استفاده از برادکست رسیور
  • طراحی و لایه بندی یک لاک اسکرین زیبا به سبک آیفون
  • استفاده از آیکون های وکتور در اندروید
  • سازماندهی پروژه
  • سازماندهی کردن ساختار پروژه و پکیج بندی کلاس ها
  • قابلیت های کاربردی محیط توسعه اندروید استودیو
  • آشنایی با قابلیت های پنهان اندروید استودیو
  • آشنایی با Live Templates در اندروید استودیو
  • کلید های میانبر و تریک ها در اندروید استودیو
  • saveInstanceState
  • مفهوم saveInstanceState و کار با آن
  • جلوگیری از چرخش اکتیویتی
  • مجوزها در اندروید ( Permissions )
  • معرفی مجوز ها در اندروید(Android Permissions) و انواع آنها
  • استفاده از برخی مجوز ها
  • تراز لایه ها
  • ترازبندی ویوو ها در لایه بندی
  • برخی دیگر از ویژگی های لایه ها
  • ویوو های اندروید(بخش پنجم)
  • میزان شفافیت بک گراند در ویوو ها و  آلفای ویوو ها و تفاوت های آنها
  • قالب بندی تکست ویوو (TextView Format)
  • استفاده از تگ های HTML در تکست ویوو
  • کتابخانه
  • نحوه افزودن کتابخانه به پروژه
  • اجرای GIF
  • اجرای فایل های متحرک (Gif)  در ImageView با کتابخانه Glid
  • Web View
  • کار با WebView و نمایش یک صفحه وب در برنامه
  • لیست افقی
  • پیاده سازی لیست ویوو افقی (Horizantal ListView)
  • ذخیره سازی اطلاعات
  • ذخیره سازی اطلاعات در دیتابیس Sqlite و اکشن CRUD
  • آشنایی با الگوی Singletone و استفاده از کلاس SqliteOpenHelper
  • ایجاد دیتابیس در Sqlite
  • ایجاد جدول در Sqlite
  • حذف جدول از Sqlite
  • ذخیره اطلاعات در دیتابیس
  • بازیابی اطلاعات از دیتابیس
  • حذف رکود ار جدول
  • ویرایش اطلاعات در جدول
  • استفاده از کلاس ContentValues
  • جستجو در دیتابیس
  • کار با کلاس CursorAdapter
  • نحوه صحیح قرار دادن اطلاعات دیتابیس در لیست ویوو با استفاده از CursorAdapter
  • معرفی محیط Sqlite Studio
  • ORM
  • مفهوم ORM (Object Relational Mapper)
  • انواع ORM در اندروید
  • معرفی Sugar ORM
  • نحوه افزودن jar file  به پروژه
  • نحوه بکار گیری Sugar ORM
  • ذخیره و بازیابی اطلاعات در دیتابیس با استفاده از ORM
  • اکشن های CRUD توسط ORM
  • جستجو در دیتابیس (به روش های مختلف)  با استفاده از ORM
  • Bitmap
  • کار با Bitmap
  • مدیا پلیر
  • استفاده از مدیا پلیر در اندروید
  • آشنایی با فولدر raw
  • پخش موزیک در برنامه
  • پخش آنلاین موزیک در برنامه
  • طراحی وساخت یک موزیک پلیر با رابط کاربری زیبا
  • کار با ویوو   Seekbar و ایونت و صفت های مهم آن
  • ویدیو
  • کار با ویوو  VideoViewو پخش ویدیو در برنامه
  • پخش آنلاین ویدیو در برنامه
  • کار با مدیا کنترلر
  • انیمیشن
  • معرفی انواع انیمیشن ها و استفاده آنها در java  و xml
  • Alpha Animation
  • Scale Animation
  • Transform Animation
  • Rotation Animation
  • کار با Animations Interpolator
  • کار با Animation Set و ترکیب چندین انیمیشن
  • کار با انیمشن با استفاده از کتابخانه
  • ترد و پردازش های غیرهمزمان
  • مفهوم نخ و پردازش های غیر همزمان
  • معرفی انواع نخ (Thread)
  • مفهوم ترد پیش فرض UI Thread
  • منظور از  بلاک شدن UI  چیست
  • وظایف UI Thread
  • نحوه ارتباط ترد ها با هم
  • کاربرد Background Thread
  • کار با کلاس AsyncTask
  • انجام وظایف توسط AsyncTask
  • کار با Handler
  • متد posted()
  • کار با اینترفیس Runnable
  • کار با کلاس Thread
  • پردازش وظایف روی ترد های جداگانه
  • کار با متد RunOnUiThread
  • Thread Sleep
  • ویجت ( Widget )
  • ساخت ویجت برای اپلیکیشن
  • ساخت کتابخانه
  • نحوه ساخت کتابخانه شخصی و استفاده از آن
  • مفهوم dependency و repository
  • انواع ریپازیتوری ها ( jCenterو mavanCentral)
  • معرفی سایت برای دانلود کتابخانه های مختلف
  • مجوز زمان اجرا (RunTime Permission)
  • مفهوم مجوز زمان اجرا ( RunTime Permission)
  • انواع مجوز های زمان اجرا
  • دلیل پیدایش مجوز های زمان اجرا
  • نحوه استفاده از مجوز زمان اجرا
  • استفاده از  متد requestPermission()
  • استفاده از متد checkSelfPermission()
  • درخواست چند مجوز به صورت همزمان
  • onRequestPermissinResult()
  • سرویس ها
  • معرفی انواع Component  ها در اندروید
  • سرویس چیست؟
  • انواع و کاربرد سرویس
  • تفاوت سرویس های background و سرویس های foreground
  • چرخه زندگی سرویس ها (Service Lifecycle)
  • مفاهیم و کاربرد Intent Service و نحوه استفاده از آن
  • تفاوت Intent Service با سایر  سرویس ها
  • نحوه start  کردن و stop کردن سرویس ها
  • دریافت نتیجه پردازش سرویس ها توسط برادکست رسیور
  • مفاهیم و معرفی StartedService و کار با آن
  • چرخه زندگی سرویس StartedService
  • استفاده از ترد ها در سرویس ها
  • مفاهیم و معرفی BoundService و کار با آن
  • چرخه زندگی سرویس BoundService
  • تفاوت BoundService و StartedService
  • کاربرد اینترفیس IBinder در سرویس های Bounded
  • کاربرد اینترفیس ServiceConnection در سرویس های Bounded
  • نحوه تبدیل کردن یک سرویس به Started  و  Bounded
  • نوتیفیکیشن ( Notifications)
  • ایجاد نوتیفیکیشن
  • کلیک پذیر کردن نوتیفیکیشن
  • افزودن آیکن ، متن ، و اکشن (دکمه)  به نوتیفیکیشن
  • استیکی کردن نوتیفیکیشن ها
  • مفهوم و کاربرد Pendding Intent
  • نقشه گوگل ( Google Map)
  • کار با نقشه(Map) در اندروید
  • معرفی ابزار و کتابخانه های موردنیاز کار با نقشه
  • نحوه دریافت api key  برای استفاده از Google Map در برنامه
  • نمایش نقشه در برنامه ، و مختصات دهی به آن
  • کار با SupportMapFragment
  • پیاده سازی اینترفیس OnMapReadyCallBack
  • تنظیم Camera در مختصات مورد نظر
  • زووم روی نقشه و تنظیم میزان زووم
  • افزودن Marker  و Title  به نقشه
  • تغییر Marker  نقشه
  • استفاده از اینترفیس LocationListener  برای دریافت لحظه مکان کاربر
  • دریافت مجوز زمان اجرا برای استفاده از نقشه گوگل در برنامه
  • متریال دیزاین ( Material Design )
  • مفاهیم اولیه طراحی متریال (Material Design)
  • اصول و اهداف متریال دیزاین
  • معرفی سایت هایی در رابطه با متریال دیزاین
  • معرفی رنگ های متریال
  • مفهوم primaryColor , primaryDarkColor , accentColor
  • ایجاد و تغییر Style برای اپلیکیشن
  • معرفی Appcompat Activity
  • کار با نوار ابزار (Toolbar)
  • تفاوت تولبار و اکشن بار
  • افزودن کتابخانه های مورد نیاز متریال به پروژه
  • کار با منو ها
  • افزودن منو ها به تولبار
  • کار با MenuInflater
  • کار با رویداد   onCreateOptionMenu
  • کار با رویداد onMenuItemSelected
  • تغییر تم تولبار
  • معرفی Snackbar و نحوه استفاده از آن
  • افزودن اکشن به Snackbar
  • معرفی CardView و نحوه استفاده از آن
  • کار با صفت های کارد ویوو
  • لایه بندی با استفاده از کارد ویوو
  • معرفی FAB و نحوه استفاده از آن
  • قوانین توصیه شده متریال برای استفاده از FAB
  • چگونگی جابجایی   FAB پس از ظاهر شدن Snackbar
  • معرفی و کاربرد CoordinatorLayout
  • معرفی Floating Label  و نحوه استفاده از آن
  • TextInputLayout
  • نحوه اعتبار سنجی مقادیر ورودی با TextInputLayout
  • معرفی  NavigationViewو نحوه استفاده از  آن
  • افزودن منو  به نویگشن دراور
  • هندل کردن کلیک شدن آیتم های نویگیشن دراور
  • تغییر هدر نویگیشن دراور
  • معرفی AppBar Layout
  • هندل کردن باز بسته شدن نویگیشن دراور
  • معرفی RecyclerView  و کاربرد آن
  • ساخت یک اپلیکیشن کوچک برای آشنایی با نحوه استفاده از RecyclerView
  • ساخت View Holder
  • ساخت Adapter  برای RecyclerView
  • متد onCreateViewHolder()
  • متد onBindViewHolder()
  • استفاده از CardView  به همراه RecyclerView
  • ایجاد ItemClickListener برای   آیتم های RecyclerView
  • مفهوم LayoutManager  و کاربرد آن
  • استفاده از ریسایکلر بصورت گریدی (GridLayoutManager)
  • استفاده از ریسایکلر بصورت لیستی (LinearLayoutManager)
  • استفاده از NestedScrollView
  • معرفی SwipRefreshLayout و نحوه استفاده از آن در برنامه
  • تغییر نحوه نمایش آیتم های RecyclerView  در زمان اجرای اپلیکیشن
  • لیست افقی یک ستونه و لیست افقی چند ستونه با RecyvlerView
  • نحوه تغییر فونت کل یک اکتیویتی
  • معرفی BottomNavigationView و نحوه استفاده از آن
  • پیاده سازی ItemClick در BottomNavigationView
  • نحوه ایجاد ایمیج ویوو گرد (Circle ImageView)
  • نحوه ایجاد Slider  در برنامه
  • افزودن انیمیشن به Slider
  • افزودن PageChangeListener به Slider
  • افزودن Circle Indicator به Slider
  • آشنایی با HashMap
  • ارتباط با سرور و رشته های جی سان
  • معرفی جی سان(JSON)
  • مقدمه ای به جی سان
  • آشنایی با سینتکس جی سان
  • ویژگی های جی سان
  • تفاوت  های  JSON با XML
  • شباهت های JSON با XML
  • انواع داده ای در جی سان
  • JSON Object
  • JSON Array
  • انجام مثال هایی از JSON Object و JSON Array
  • نحوه ارتباط با سرور در قالب یک اپلیکیشن کامل هواشناسی
  • طراحی کامل و زیبای اپلیکیشن آب و هوا
  • معرفی کتابخانه Volley  برای ارتباط با سرور
  • ارسال درخواست برای دریافت اطلاعات از سرور (JSONObjectRequest)
  • Retry Policy
  • ایجاد صفی از درخواست ها (Request Queue)
  • دریافت اطلاعات در قالب رشته جی سان
  • تبدیل رشته جی سان به دیتا مدل
  • دریافت آرایه جی سان از سرور
  • دریافت آبجکت جی سان از سرور
  • پیاده سازی اینترفیس Listener در Volley
  • پیاده سازی اینترفیس    ErrorListeneدر Volley
  • نحوه دریافت آیکن هایی مرتبط با وضعیت آب و هوا از سرور
  • دریافت آب و هوای چندین شهر از ایران و دنیا
  • نمایش ProgressBar  هنگام دریافت اطلاعات از سرور و انتظار کاربر
  • نحوه ارسال اطلاعات به سرور
  • ایجاد رشته جی سان و نحوه ارسال آن به سرور
  • Popup Menu
  • ایجاد Popup Menu  بصورت دستی
  • هندل کردن آیتم کلیک های Popup Menu
  • انتشار اپلیکیشن
  • نحوه پابلیش اپلیکیشن (apk file)
  • نکاتی در مورد Package Name برنامه
  • تغییر نام و آیکن اپلیکیشن
  • چگونگی آپ فیوزکیت کردن کدها توسط ابزار Proguard و جلوگیری از Decompile شدن اپلیکیشن
  • نحوه امضای الکترونیکی برای اپلیکیشن
  • اهمیت Key Store
  • نحوه ایجاد فایل APK خروجی
  • خاتمه

حجم فایل های ویدویی 5.5 گیگابایت

چند مثال  از پروژه های  انجام شده

 

آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید
آموزش برنامه نویسی اندروید