آموزش الگوهای طراحی Design Patterns درسی شارپ

الگوی طراحی یک مکانیزم برای بیان تجربه در طراحی شیءگرا است و یک راه­ حل مناسبی که توسط افراد خبره برای یک نوع مشکل مدل شده، که بارها و بارها در طول طراحی می ­تواند استفاده شود .

الگوهای طراحی Design Patterns

پیشنهاد می کنیم بعد از پکیج شی گرایی دیده شود

مفهوم الگو طراحی تنها در دنیای نرم افزار کاربرد ندارد بلکه در سایر زمینه های علمی نیز به طور مشابه استفاده می شود. الگو برای اولین بار توسط یک معمار ساختمان به نام کریستوفر الگساندر معرفی شد. او فهمید که بناهای خوب، دارای ویژگی­ های مشابه هستند و این ویژگی­ های مشابه را الگو نامید. الگو دید مشترکی نسبت به مشکل است و پیاده­ سازی مفهوم الگو را تغییر نمی­دهد. هر الگو به توصیف مشکلی می ­پردازد که این مشکل در محیط، بسیار رخ می­دهد. الگوی طراحی یک مکانیزم برای بیان تجربه در طراحی شیءگرا است و یک راه­ حل مناسبی که توسط افراد خبره برای یک نوع مشکل مدل شده، که بارها و بارها در طول طراحی می ­تواند استفاده شود . الگوها، توسعهدهندگان را قادر می­سازند تا از راهحل خاصی که توسط افراد خبره مدون شده است مجدداً استفاده نمایند. الگوهای طراحی،  مجموعه از دستورات هستند که نحوه انجام عمل معینی را در دنیای برنامه نویسی نشان می دهند(pree 1994). اتخاذ الگوی طراحی در طراحی برنامه­ های کاربردی و وب می­تواند قابلیت استفاده مجدد و سازگاری بهتری را حمایت و ارائه کند . هرچه از عمر برنامه ­نویسی شیءگرا می­ گذرد توسعه­ دهندگان الگوهای بهتری را می­ توانند طراحی و ارائه نمایند که باعث می­ شود قابلیت گسترش و نگهداری را بهتر پشتیبانی کنند. الگوهای طراحی نتایج تجربیات یک برنامه نویس نیست، بلکه حاصل تجربیات صدها برنامه نویس و طراحی حرفه ای است که در طول سال های بسیار به دست آمده اند. الگوهای طراحی ابدا شده یا اختراع شده نیستند بلکه بازخورد  طراحی ها و کد نویسی های مجدد است که برنامه نویسان برای کسب بیشترین انعطاف پذیری، توسعه پذیری و قابلیت استفاده ی مجدد با آن ها درگیر بودند. الگو های طراحی را می توان خلاصه تجربیات موفق برنامه نویسان دانست. استفاده از الگوهای طراحی باعث می شود که طراحی به دست آمده ساده، انعطاف پذیر و قابلیت استفاده مجدد بیشتری داشته باشد. با استفاده از الگوهای طراحی  می توان در زمان و هزینه صرفه جوی کرد و همچنین مستند سازی و نگهداری سیستم آسانتر می شود

Creational Patterns

Singleton
Factory
Factory Method
Abstract Factory
Builder
Prototype
Object Pool
Behavioral Patterns
Chain of Responsibility
Command
Interpreter
Iterator
Mediator
Memento
Observer
Strategy
Template Method
Visitor
Null Object
Structural Patterns
Adapter
Composite
Decorator
Flyweight
Proxy

توجه! در این بخش چند قسمت از این دوره به صورت رایگان قرار گرفته است

لینک دانلود قسمت هایی از این پکیج

 

الگو های طراحی Design Pattern Singlton با زبان فارسی

قسمت اول

AbstracFactory

قسمت 1
zip
رحیم لطفی

رحیم لطفی

107 دانشجو
25 دوره آموزشی
برنامه نویسی و برنامه نویس ها را دوست دارم. من اعتقاد دارم مهندس کامپیوتری که برنامه نویسی نمی داند مانند سربازی است که اسلحه ندارد. برنامه نویس خوب در هیچ شرایطی و هیچ جایی بیکار نمی ماند.برنامه نویسی عملی مقدس است زیرا برنامه نویس در تمام لحظات نوشتن برنامه در حال فکر کردن می باشد( رسول خدا(ص) فرمود: تَفَکُّرُ ساعَةٍ خَیْرٌ مِنْ عِبادَةِ سَبْعینَ سَنَةً؛ یک ساعت اندیشیدن بهتر است از هفتاد سال عبادت .).فروش یک سال نرم افزار کشور هند برابر با فروش 10 سال نفت ایران است ( قضاوت باشما!).درنهایت انسان ها دو دسته اند یا برنامه نویسی را می فهمند یا نمی فهمند. برنامه نویسی مثل صحبت کردن است همه می توانند صحبت کنند اما مهم خوب صحبت کردن است(برنامه نویس خوب بودن مهم است). بنظر،کسی که دردنیای امروزی ،برنامه نویسی نداند،بیسواداست.، فرزند زمان خویش باشید.یادگیری برنامه نویسی کشش نمی خواهد،روش میخواهد.ایران از نظر مهندس و دکترا ی تئوری اشباع شده است ما نیازمند مهندسین عملی هستیم و در آخر یادمان باشد دانشجوی خوب وبد وجود ندارد چیزی که وجود دارد استاد خوب وبد هست.
نظری وجود ندارد! شما اولین نفر باشید!
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
235000 تومان 250000 تومان
  • طول دوره
    1 قسمت
  • فصل ها
    1
  • دانشجویان
    0
  • زبان
    فارسی
  • سطح آموزش
    آسان
  • وضعیت دوره
    کامل
  • مدت زمان
    8 ساعت
  • حجم
    822M