انیمیشن سازی با AnimeStudio

یکی از پرطرفدارترین برنامه هایی که در حوزه انیمیشن سازی دو بعدی شناخته می شود، نرم افزار انیمه استدیو می باشد، که از لحاظ قدرت در بحث های، متحرک سازی، استخوان بندی و قدرت در Anime Studio . در این دوره، ما به صورت کاملا جامع، عملی و پروژه محور، با بیش از 50 پروژه انیمیشنی به یادگیری این نرم افزار از 0 تا 100 در سه فصل "طراحی"،"متحرک سازی" و "جلوه های ویژه"خواهیم پرداخت. همچنین در تمام طول هر سه فصل، پروژه های انجام شده، کاملا واقعی بوده و با الگو از انیمیشن های ایرانی معروف و پرطرفدار ساخته خواهند شد

آموزش انیمیشن سازی در Anime Studio

ساخت انیمیشن مشابه دیرین دیرین

 

یکی از پرطرفدارترین برنامه هایی که در حوزه انیمیشن سازی دو بعدی شناخته می شود، نرم افزار انیمه  استدیو  می باشد، که از لحاظ قدرت در بحث های، متحرک سازی، استخوان بندی و قدرت در Anime Studio

طراحی و سهولت در انیمیشن سازی، همچنان قدرتمندترین نرم افزار انیمیشن سازی دو بعدی محسوب می شود، به طوری که 90 درصد انیمیشن های دو بعدی صدا و سیما با این نرم افزار طراحی و ساخته می شوند، از جمله انیمیشن های ساخته شده با این نرم افزار، در ایران، می توان به انیمیشن های :دیرین دیرین، شکرستان، آقا معلم و بچه ها و ... اشاره نمود.

در این دوره، ما به صورت کاملا جامع، عملی و پروژه محور، با بیش از 50 پروژه انیمیشنی به یادگیری این نرم افزار از 0 تا 100 در سه فصل "طراحی"،"متحرک سازی" و "جلوه های ویژه"خواهیم پرداخت. همچنین در تمام طول هر سه فصل، پروژه های انجام شده، کاملا واقعی بوده و با الگو از انیمیشن های ایرانی معروف و پرطرفدار ساخته خواهند شد، حجم پروژه های انجام شده آنچنان زیاد و فراوان است که دوستان فقط کمتر از 4 ساعت را از 31 ساعت، شاهد بیان مطالب "تئوری" خواهند بود، و بقیه 27 ساعت، مطالب تئوری همراه با "پروژه" آموزش داده خواهد شد.

دوستان عزیز برای اطمینان از دوره، سرفصل های دوره را به صورت جلسه به جلسه، از طریق لینک زیر مطالعه نمایند، تا از خرید خود مطمئن باشند، همچنین دوستان می توانند از طریق آخرین لینک درج شده، 90 درصد پروژه های انجام شده این پکیج را مشاهده نمایند

 

سرفصل:

- جلسه آشنایی :

  • معرفی و توضیحات کلی پکیج

فصل اول : "طراحی و مباحث ابتدایی"

- جلسه اول :

  • آشنایی با مفهوم انیمیشن
  • بررسی تاریخچه انیمیشن
  • بررسی انواع انیمیشن
  • انیمیشن در تاریخ ایران
  • مقدمه ای برای آغاز دوره
  • چرا انیمیشن سازی یادبگیریم؟
  • راه های ارتباطی با مدرس

- جلسه سوم :

  • نصب و کرک نرم افزار Moho 12

- جلسه چهارم :

  • معرفی فضای برنامه
  • معرفی و توضیح منو ها

- جلسه پنجم :

  • معرفی ابزار های طراحی                                                                                                                                                                                        ابزار ها :
  • Add Point, Curvature, FreeHand, Draw Shape, Delete Edge, Magnet, Blub Brush, Eraser ,Point Reduction ,Scatter Brush   , Perspective Points ,Shear Points, Bend Points ,Noise , Add Shape ,Create Shape, Paint Bucket, Delete Shape, Line Width, Hide Edge, Stroke Exposure, Curve Profile, Color Points, Transform Layer, Rotate XY , …

- جلسه ششم :

  • توضیحات منوی استایل و بررسی انواع استایل در Moho

- جلسه هفتم :

  • معرفی و آشنایی با انواع لایه در نرم افزار

- جلسه هشتم :

  • آشنایی و توضیح وارد کردن انواع لایه های پشتیبانی شده در نرم افزار Moho

- جلسه نهم :

  • بررسی و آموزش عمقی تر ابزار Brush
  • ساخت اولین پروژه طراحی (پس زمینه  بی نهایت)

- جلسه دهم :

  • ساخت پروژه طراحی ترکیبی از دانش های قبلی

- جلسه یازدهم :

  • آموزش طراحی کاراکتر در نرم افزار (پروژه اول)
  • ساخت و طراحی کارکتر انیمیشن دیرین دیرین

- جلسه دوازدهم :

  • آموزش طراحی کاراکتر در نرم افزار (پروژه دوم)
  • ساخت و طراحی کارکتر از طرح نقاشی شده

- جلسه سیزدهم :

  • آموزش و طراحی پس زمینه دیرین دیرین در نرم افزار (پروژه اول)
  • آموزش طراحی پس زمینه از روی الگو

- جلسه چهاردهم :

  • آموزش و طراحی پس زمینه در نرم افزار (پروژه دوم)
  • آموزش طراحی پس زمینه به صورت پرسپکتیو

- جلسه پانزدهم :

  • آموزش و طراحی پس زمینه در نرم افزار (پروژه سوم)
  • آموزش طراحی پس زمینه به صورت پرسپکتیو با روشی ساده تر!

- جلسه شانزدهم :

  • آموزش ساخت اشیاء سه بعدی در نرم افزار (پروژه اول)
  • آموزش تبدیل اشکال دو بعدی به سه بعدی استاندارد.

 

- جلسه هفدهم :

  • آموزش ساخت اشیاء سه بعدی در نرم افزار (پروژه دوم)
  • آموزش ساخت و شبیه سازی شهر دو بعدی به سه بعدی

- جلسه هجدهم :

  • آموزش و طراحی پس زمینه در نرم افزار (پروژه چهارم)
  • آموزش تبدیل عکس واقعی به نقاشی

 

فصل دوم : "انیمیشن سازی در نرم افزار"

- جلسه اول :

  • معرفی بخش Window TimeLine  و توضیحات
  • مفهوم حرکت در نرم افزار
  • معرفی اجمالی Key Frame
  • ساخت اولین انیمیشن در نرم افزار

- جلسه دوم :

  •  آموزش و بررسی انواع Key Frame                                                                                                                          

Key Frame: Smooth, Liner, Ease In/Out, Ease In, Ease Out, Step, Noisy

- جلسه سوم :

  • آموزش و بررسی Key Frame  های باقی مانده از جلسات گذشته    Key Frame: Bounce, Elastic

- جلسه چهارم :

  • آموزش و توضیحات نحوه رندر گرفتن از انیمیشن های ساخته شده در نرم افزار
  • معرفی و توضیح انواع Dimensions کیفیت
  • آموزش و توضیح بخش Export Animation

- جلسه پنجم :

  • آموزش و توضیح Cycle،Key Frame

 

- جلسه ششم :

  • معرفی ابزار های دوربین و کاربردهای آن در نرم افزار

- جلسه هفتم :

  • آموزش اجمالی بخش Vectors
  • آموزش اجمالی بخش Project Settings
  • آموزش Vectors Noise
  • ساخت یک مینی پروژه با Vectors Noise

- جلسه هشتم :

  • ساخت چند سکانس ساده انیمیشنی با ابزار دوربین (مینی پروژه)

- جلسه نهم :

  • آموزش ابزار Insert Text
  • آموزش نصب نرم افزار فارسی نگار Lemon
  • آموزش کار با نرم افزار Insert Text و وارد کردن متن های فارسی در نرم افزار با نرم افزار Lemon

- جلسه دهم :

  • آموزش و معرفی ابزار Follow Path
  • ساخت انیمیشن ترکیبی از دانش های قبلی و ابزار  Follow Path (پروژه)

- جلسه یازدهم :

  • آموزش و معرفی ابزار Stroke Exposure
  • ساخت انیمیشن از ابزار Stroke Exposure (پروژه)

- جلسه دوازدهم :

  • آموزش ساخت انیمیشن باز و بسته شدن در با ابزار Rotate Layer XY

- جلسه سیزدهم :

  • مقدمه و آشنایی با Bone

- جلسه چهاردهم :

  • آموزش استخوان گذاری کاراکتر انیمیشن دیرین دیرین(پروژه)
  • آموزش استخوان گذاری با روش Bone Strength
  • آماده سازی کاراکتر برای ساخت انیمیشن  (قسمت اول)

- جلسه پانزدهم :

  • آموزش کامل کردن بخش Bone Constrain کارکتر (پروژه)
  • آماده سازی کاراکتر برای ساخت انیمیشن (قسمت دوم)

- جلسه شانزدهم :

  • آموزش و توضیحات عکس های Cycle برای ساخت انیمیشن های تکرار بهتر
  • آموزش ساخت انیمیشن برای کاراکتر (قسمت سوم)(پروژه)

- جلسه هفدهم :

  • آموزش استخوان گذاری با روش Bind Layer
  • آموزش استخوان گذاری کاراکتر انیمیشن شکرستان
  • کامل کردن بخش Bone Constrain
  • ساخت انیمیشن از کاراکتر استخوان گذاری شده(پروژه)

- جلسه هجدهم :

  • آموزش و توضیح سوئیچ (Switch)
  • ساخت وصداگذاری انیمیت دهان کاراکتر با سوئیچ(پروژه)

- جلسه نوزدهم :

  • آموزش انیمیت خودکار دهان با سوئیچ (پروژه)

- جلسه بیستم :

  • آموزش استخوان گذاری کاراکتر انیمیشن دیرین دیرین ساخته شده در فصل طراحی با روش Bind Points (پروژه)
  • کامل کردن بخش Bone Constrain
  • ساخت انواع حالت های چشم و دهان برای انیمیشن سوئیچ
  • بررسی و یافتن عیب ها و نقص های کارکتر (قسمت اول)

- جلسه بیست و یکم :

  • معرفی بخش Actions
  • آموزش و توضیحات بحث Smart Bone
  • برطرف کردن نقص های یک نمونه طرح استخوان گذاری شده با روش Bind Points (پروژه)

- جلسه بیست و دوم :

  • برطرف کردن عیب و نقص های کارکتر انیمیشن دیرین دیرین (قسمت دوم)(پروژه)

- جلسه بیست و سوم :

  • اشاره به ساخت کنترلر با استفاده از Smart Bone
  • استخوان گذاری چشم های کاراکتر با استفاده از استخوان ها و Smart Bone
  • ساخت انیمیشن انواع حالات چشم و چهره (پروژه)

- جلسه بیست و چهارم :

  • آموزش و معرفی Bone Target(پروژه)
  • ساخت انیمیشن پرش با استفاده از Bone Target(پروژه)

- جلسه بیست و پنجم :

  • آموزش و معرفی بخش Bone Dynamics
  • ساخت یک انیمیشن با اسفتاده از Bone Dynamics (پروژه)

- جلسه بیست و ششم :

  • ساخت انیمیشن نگه داشتن و پرتاب اجسام با استفاده از Reparent Bone

- جلسه بیست و هفتم :

  • آموزش انیمیشن سازی به روش Pixel Art
  • آموزش کاربردهای مختلف سوئیچ
  • ساخت و شبیه سازی بازی قارچ خور(Super Mario) (پروژه)

- جلسه بیست و نهم :

  • آموزش صداگذاری حالات دهان کاراکتر به روش صحیح
  • توضیحاتی راجب به به صداگذاری در نرم افزار

- جلسه سی ام :

  • توضیح و معرفی ابزار Mask
  • ساخت انیمیشن وارد شدن از یک محیط به محیطی دگر با ابزار Mask
  • ساخت پروژه با ابزار Mask (قسمت اول)

- جلسه سی و یکم :

  • آموزش تبدیل عکس واقعی به نقاشی با ابزار Mask
  • ساخت پس زمینه با جزئیات بیشتر
  • ساخت پروژه با ابزار Mask (قسمت دوم)

- جلسه سی و دوم :

  • آموزش ساخت یک صحنه کالیگرافی در نرم افزار با استفاده از ابزار Mask
  • آموزش شبیه سازی شب و روز در یک محیط با استفاده از ابزار Mask
  • ساخت پروژه با ابزار Mask (قسمت سوم)

- جلسه سی و سوم :

  • آموزش شبیه سازی شیشه با استفاده از ابزار Mask
  • برگشت به بحث Reference  و Duplicate
  • ساخت پروژه با ابزار Mask (قسمت چهارم)

- جلسه سی و چهارم :

  • آموزش استفاده ابزار Mask به صورت ترکیبی با ابزار های Follow Path و Stroke Exposure
  • ساخت انیمیشن شبیه سازی شده متن دست نویس
  • ساخت پروژه با ابزار Mask (قسمت پنجم)

- جلسه سی و پنجم :

  • آموزش ساخت انیمیشن انیمیشن دهان کاراکتر بدونه استفاده از سوئیچ برای انتقال بهتر حس با ابزار Mask
  • برگشت به بحث های Bone و Smart Bone
  • ساخت پروژه با ابزار Mask (قسمت ششم)

- جلسه سی و ششم :

  • آموزش و توضیح بخش Insert Action
  • نحوه ساخت سریعتر انیمیشن ها با استفاده از Action ها(مینی پروژه)

- جلسه سی و هفتم :

  • آموزش Export & Import در نرم افزار
  • نحوه ساخت سریعتر انیمیشن ها و اعمال آن بر دیگر آبجکت ها با استفاده از امکان Export & Import  در نرم افزار (مینی پروژه)

- جلسه سی و هشتم :

  • آموزش و معرفی Pin Bone  ها در نرم افزار و کاربرد آنها
  • فرق Pin Bone  با Bone
  • ساخت یک انیمیشن از Pin Bone  ها (مینی پروژه)

- جلسه سی و نهم :

  • معرفی Smart Wrap در نرم افزار
  • آموزش انیمیت کردن چهره دیگران با استفاده از Smart Wrap
  • ساخت یک انیمیشن از یک چهره با Smart Wrap در نرم افزار (پروژه)

- جلسه چهلام :

  • آموزش Bone Dial

ساخت یک انیمیشن با استفاده از Bone Dial (پروژه)

- جلسه چهل و یکم :

  • برگشت به بحث Smart Bone
  • ساخت انیمیشن چرخش بدن کاراکتر با استفاده از Smart Bone و Mask (پروژه)

- جلسه چهل و دوم :

  • آموزش استخوان گذاری همزمان برای چرخش کاراکتر(روش اول)
  • ساخت یک انیمیشن از چرخش بدن کاراکتر (پروژه)

- جلسه چهل و سوم :

  • ساخت انیمیشن چرخش بدن کاراکتر با استفاده از Smart Bone  و Mask (پروژه)
  • آموزش استخوان گذاری همزمان برای چرخش کاراکتر (روش دوم)
  • ساخت یک انیمیشن از چرخش بدن کاراکتر(پروژه)

- جلسه چهل و سوم :

  • مرور بحث ساخت اشیاء سه بعدی
  • طراحی یک پروانه سه بعدی (پروژه)
  • ساخت انیمیشن بال زدن پروانه به صورت سه بعدی(پروژه)

- جلسه چهل و چهارم :

  • آموزش انیمیشن سازی دوبعدی با روش فریم به فریم(قسمت اول)
  • ساخت انیمیشن راه رفتن کاراکتر با روش فریم به فریم (پروژه)

- جلسه چهل و پنجم :

  • آموزش انیمیشن سازی دو بعدی با روش فریم به فریم(قسمت دوم)
  • ساخت انیمیشن شکلیک گلوله با روش فریم به فریم (پروژه)

- جلسه چهل و ششم :

  • آموزش و توضیحات Physics در نرم افزار برای اعمال قوانین فیزیک برای لایه ها
  • ساخت نقشه بازی انگری بردز (پروژه)
  • شبیه سازی بازی انگری بردز با استفاده از Physics (پروژه)

- جلسه چهل و هفتم :

  • آموزش تبدیل اشکال به لایه ها (پروژه)
  • ساخت انیمیشن درهم شکستن شیشه ها در نرم افزار با استفاده از Physics (پروژه)

- جلسه چهل و هشتم :

  • آموزش استفاده از ابزار Motian Tracking
  • ساخت انیمیشن بر روی فیلم ثابت بدونه تکان دوربین (پروژه اول)
  • ساخت انیمیشن بر روی فیلم نا ثابت با تکان دوربین (پروژه دوم)

فصل سوم : "جادوگری در Moho و جلوه های ویژه"

- جلسه اول :

  • آموزش محو و فوکوس کردن لایه های مختلف و دلخواه با دادن عمق میدان یا Depth Field (پروژه طراحی)

- جلسه دوم :

  • آموزش نورپردازی در نرم افزار(قسمت اول)
  • نورپردازی با استفاده از ترکیب لایه ها و رنگ ها
  • شبیه سازی اتاق تاریک با بخش های روشن(پروژه نورپردازی)

- جلسه سوم :

  • آموزش نور پردازی در نرم افزار (قسمت دوم)
  • نورپردازی با استفاده از Mask
  • شبیه سازی نور چراغ قوه و آتش در یک محیط تاریک با در برگیری منطقه ای مشخص (پروژه نور پردازی)

- جلسه چهارم :

  • آموزش سایه گذاری دستی برای اشیاء در نرم افزار
  • ساخت سایه دستی برای یک کاراکتر درای حرکت(پروژه سایه زنی اول)
  • آموزش سایه گذاری خودکار و حرفه ای برای اشیاء در نرم افزار
  • ساخت سایه خودکار برای یک کاراکتر درای حرکت (پروژه سایه زنی دوم)

- جلسه پنجم :

  • آموزش ساخت Motion Blur خودکار توسط خود نرم افزار برای نشان دادن بهتر سرعت در انیمیشن
  • ساخت موشن بلور با خود نرم افزار برای حرکت سریع یک کاراکتر (پروژه)

- جلسه ششم :

  • آموزش ساخت Motion Blur دستی با دانش های قبلی برای نشان دادن بهتر سرعت در انیمیشن
  • آموزش Blur کردن پس زمینه و دیگر آبجکت ها ...
  • ساخت موشن بلور به صورت دستی برای یک انیمیشن سریع (پروژه)

- جلسه هفتم :

  • معرفی و توضیحات لایه های Particle در نرم افزار
  • نحوه ایجاد انبوهی از آبجکت ها در لایه Particle و توضیح این لایه
  • شبیه سازی انیمیشن آمدن باران با استفاده از Particle ها (پروژه جلوه ویژه اول)

- جلسه هشتم :

  • آموزش ترکیب Particle با Mask
  • توضیح Blending Mod: Overly
  • ساخت انیمیشن جلوه ویژه آتش سوزی واقعی با دود و آتش با استفاده از Particle  و Mask (پروژه جلوه ویژه دوم)

- جلسه نهم :

  • آموزش ساخت انیمیشن افکت دود واقعی برای ماشین با استفاده از Particle (پروژه جلوه ویژه سوم)

 

- جلسه دهم :

  • آموزش ساخت انیمیشن آتش روی چوب کارتونی (پروژه جلوه ویژه چهارم)
  • مروری بر آموزش های نور پردازی

- جلسه یازدهم :

  • آموزش ایجاد انیمیشن بر روی Particle
  • شبیه سازی انیمیشن حرکت ماشین در جاده  از روبه رو (Forward Scrolling Background)(پروژه جلوه ویژه پنجم)

- جلسه دوازدهم :

  • آموزش ترکیبی Particle با دانش های قبلی
  • ایجاد انیمیشن انبوهی از آبجکت ها در یک محیط به صورت Active (پروژه جلوه ویژه ششم)

- جلسه سیزدهم :

  • آموزش ساخت خط های سرعتی عمودی (Speed Line) در نرم افزار با Particle
  • شبیه سازی انیمیشن حرکت سریع برای یک جسم ساکن (پروژه جلوه ویژه هفتم)

- جلسه چهاردهم :

  • آموزش ساخت خط های سرعتی افقی (Speed Line) در نرم افزار با Particle
  • شبیه سازی انیمیشن حرکت سریع برای یک جسم ساکن (پروژه جلوه ویژه هشتم)

- جلسه پانزدهم :

  • نحوه ایجاد تاب در اشیاء
  • مروری بر Bone ها
  • ایجاد انیمیشن تاب برای پرچم (نوع اول)(پروژه جلوه ویژه نهم)
  • ایجاد انیمیشن تاب برای پرچم (نوع دوم)(پروژه جلوه ویژه دهم)

- جلسه شانزدهم :

  • آموزش ایجاد انواع افکت برای آب
  • آموزش ایجاد انیمیشن آمدن آب از شیر با استفاده از Particle, Mask ,… (پروژه جلوه ویژه یازدهم)
  • آموزش شبیه سازی دریا و ایجاد انیمیشن موج های دریا با Particle (پروژه جلوه ویژه دوازدهم)
  • آموزش  ایجاد حرکت آب با ایجاد تاب
  • آموزش شبیه سازی آب استخر با استفاده از Particle (پروژه جلوه ویژه سیزدهم)

- جلسه هفدهم :

  • آموزش ایجاد انیمیشن آمدن پولک های جشن، برف، برگ های پاییز و ... با Particle (پروژه جلوه ویژه چهاردهم)

- جلسه هجدهم :

  • آموزش ایجاد انیمیشن افکت واقعی برق برای کاراکتر با استفاده از Vector Noise و دادن تاپ (پروژه جلوه ویژه پانزدهم)

- جلسه نوزدهم :

  • آموزش ایجاد افکت روح برای اشیاء و اجسام با استفاده از Mask
  • آموزش وارد شدن جسمی به جسمی دیگر با استفاده Mask به صورت نرم و محو شده (پروژه جلوه ویژه شانزدهم)
  • آموزش Blending Mod: Color

- جلسه بیستم :

  • جمع بندی مطالب گفته شده
  • آموزش ایجاد یک انیمیشن زیبا با استفاده از Particle (پروژه جلوه ویژه هفدهم)
  • آموزش ایجاد ستاره های چرخان به  دور سر کاراکتر ب استفاده از Particle (پروژه جلوه ویژه هجدهم)

- جلسه آخر :

  • جمع بندی مطالب تمامی فصول
  • معرفی چند سایت مناسب برای کمک در راه ساخت انیمیشن
  • چند نکته برای ساخت انیمیشن های بهتر

 

قسمت 1
zip
قسمت 2
zip
قسمت 3
zip
قسمت 4
zip
قسمت 5
zip
علی ضایی مطلوبیان

علی ضایی مطلوبیان

1 دانشجو
1 دوره آموزشی
نظری وجود ندارد! شما اولین نفر باشید!
جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
188000 تومان 265000 تومان
  • طول دوره
    5 قسمت
  • فصل ها
    1
  • دانشجویان
    1
  • زبان
    فارسی
  • سطح آموزش
    آسان
  • وضعیت دوره
    کامل
  • مدت زمان
    30 ساعت
  • حجم
    4G